Telewizja kontra internet.

Jeszcze w latach 90. ubiegłego wieku telewizja stanowiła główne źródło rozrywki oraz okno na świat dla wielu ludzi. Charakteryzował ją ustalony program, do którego należało się dostosować i cierpliwie czekać na interesujący film albo teleturniej. Początkowo widzowie mieli do dyspozycji niewiele kanałów, jednak z czasem zaczęło ich przybywać. Oferta stawała się coraz bogatsza i tak jest do dzisiaj. Doczekaliśmy się nawet telewizji interaktywnej, w której wreszcie możemy wybrać, co chcemy kiedy oglądać zamiast być niewolnikami z góry ustalonego programu. Jednak to samo oferuje nam Internet, oraz często o wiele więcej. To jego rosnąca popularność przyczyniła się do tego, że dziś niektórzy ludzie nie posiadają w ogóle odbiorników telewizyjnych, dobrowolnie rezygnując z tego niegdysiejszego luksusu, co dawniej było nie do pomyślenia. W Internecie również możemy oglądać wszystko to, co w telewizji, a często nawet więcej, i to bez irytujących bloków reklam. Możemy w ogóle nie być narażeni na żadne reklamy, jeśli zainstalujemy sobie na komputerze program AdBlock. Przy mniejszym koszcie wybór jest znacznie większy – dlatego telewizja przegrywa u młodych ludzi, preferujących internet. Jednak starsze pokolenia, nieobeznane z internetem i bardziej przywiązane do tradycji, nadal korzystają w głównej mierze z telewizorów. Jednak nawet wśród nich zaczyna się to zmieniać. Telewizja musi przystosować się do zmieniającego się kształtu ogólnie pojętej rozrywki oraz dostępu do niej, bo inaczej przegra tę walkę.